01 september, 2012

Du skall döden dö

Just nu vill jag häva ihjäl den person som bankade på våran ytterdörr strax efter 12 på kvällen.

Jag hade precis stängt av datorn och skulle gå in i köket och göra klart allt inför natten. Precis när jag ska stoppa in flaskan i micron så börjar det banka på ytterdörren.
Jag springer in i badrummet och tittar ut och jag ser att det står någon där. Jag står kvar en stund för jag vågar inte lämna badrummet för då kanske personen i fråga ser mig.

När jag hör att han börjar banka igen så springer jag och hämtar min telefon.
Jag ringer Robert och gråter och jag vågar knappt prata ifall det är en idiot utanför som vill döda mig.
Robert ringer i sin tur sina föräldrar och skrämmer livet ur dom och säger åt dom att åka hem till mig.

Just nu ligger Roberts mamma nere på soffan och sover för jag vågar inte bli lämnad ensam.

Jag skiter i om du möjligtvis är en full granne (vilket du förmodligen är) som bara vill komma hit och snicke snacka med Robert. Man går inte hem till småbarnsföräldrar så sent på kvällen, nej de gör man bara inte.

Jag hatar dig för att du har gjort mig ännu mer mörkrädd, vilket jag inte ens trodde var möjligt.

3 kommentarer:

  1. Usch då! vet att du fruktat det scenariot. tag hand om dig syster.

    SvaraRadera
  2. usch :( man går tidningar. jag är inte rädd för att vara hemma själv när det är mörkt. men kan tycka det är obehagligt. jag hade fan dött om nån kom och knaka på. man vet ju aldrig vem det är , och man blir ju direkt inte sugen på att öppna dörren heller :/

    SvaraRadera
  3. Rysningar ska det stå, inte tidningar :P

    SvaraRadera