12 maj, 2012

Mitt hjärta går sönder

Nån på facebook hade lagt upp en film på en mamma och ett barn.
Det stod en varningstext ovanför filmen men nyfiken som jag är så
tittar jag ändå. Efter ca fem sekunder var jag tvungen att stänga av,
det var den tiden det tog för att jag skulle börja störtböla.
Mamman slår bebisen med en kudde och sina egna händer,
bebisen gråter och skriker samtidigt, såklart.

Mitt hjärta går sönder när jag ser sånt där.
Jag förstår inte hur man kan göra så mot ett barn och hur klarar man av
att göra det när man ser att barnet skriker och gråter?

Kvinnan som har filmat händelsen var orolig för att mamman vanvårdade
sitt barn och skulle lämna in filmen till polisen.
Först och främst, är det inte ganska tydligt att man vanvårdar ett barn om man
slår den? Och för det andra, varför gör hon ingenting?
Hade jag sett någon ens höja handen mot ett barn, då hade jag gått fram,
förmodligen smällt till personen i fråga på käften, och sedan gått iväg med barnet.

Vissa människor förtjänar fan inte att få leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar