16 april, 2012

Mardrömmar

Nu är jag så himla trött på mina jäkla mardrömmar.
Antingen så handlar det om att det spökar och sist jag drömde en sån
dröm så var det en liten tant som jagade mig i vårt hus.
Handlar det inte om spöken så drömmer jag istället att Robert är otrogen mot mig.
Jag vet inte hur många gånger jag har drömt det, och jag vet att han aldrig skulle
göra så mot mig, men det kanske är en undermedveten rädsla jag har. Att bli lämnad.

I natt drömde jag i alla fall att han hade haft ett förhållande på sidan om med nån kärring.
Hon var bra mycket äldre än mig och såg ut som en kurator.
Kortklippt blond hår med lite för många gråa slingor i.
Ett örhänge prydde det ena örat och hon hade trista kläder på sig.

Jag minns att jag blev jättearg och ledsen förstås. Roberts föräldrar blev minst
lika arga. Och det värsta var nog att han slutade inte träffa henne heller utan
det var precis som att det var okej att han hade oss båda.
Han pratade gott om henne och dom satt i våran soffa, kysstes och höll varandras händer.

Jag har aldrig varit så glad över att vakna som jag var idag.
Och jag möttes av både ett leende från Robert och av Wille.

Otäcka drömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar