18 mars, 2012

koka soppa på en spik

Det blev aldrig någon potaits och purjolökssoppa igår,
jag gjorde våfflor istället.
Så idag fick det bli soppa, hade en purjolök i kylen som höll på att bli
gammal och det är ju dumt att behöva slänga.
Det är så enkelt att göra soppa själv och det blir ju så himla gott också.
Det enda jag har i soppa är potatis, purjolök (no shit sherlock), vatten,
grädde, buljongtärning och lite kryddor.
Hur simpelt som helst och oftast har man allt det där hemma.

Idag kom pappa hit på besök, han ville såklart träffa vårt lilla charmtroll.
Wille var på bra humör som vanligt så dom busade lite grann.
Precis när pappa skulle åka så kom Fanny hit, alltid lika roligt att ha den
könan på besök.

Jag har precis städat hela huset och nu håller jag som sagt på att laga mat.
Det gäller att försöka hinna med så mycket som möjligt medan Wille sover.
Han tycker i och för sig att det är roligt att titta på när jag lagar mat men allt tar lite
längre tid när man ska busa och leka samtidigt.
Gud vad roligt det kommer bli sen när han är äldre och han kan hjälpa mig i
köket. Vem vet, han kanske blir kock?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar