17 mars, 2012

håravfall

Jag har börjat tappa så jävla mycket hår.
Så fort jag tar i det så lossnar det flera hårstrån och att
borsta håret efter duschen är rena ångesten.
Och min hårbotten är extremt torr.
Är det någon annan nybliven mamma som har samma problem?

Om det fortsätter i den här takten så kommer jag väl vara flintskallig
lagom till sommaren.
Någon som har nåt tips på hur man stärker håret?
Även om jag hatar mitt hår så vill jag gärna ha det kvar på huvudet
och inte som en tuss i duschen.

2 kommentarer:

  1. Det är vanligt bland nyblivna mammor att tappa hår. Oftast stress och vitaminbrist och mindre hormoner. Så kanapra vitaminer. Hugo föddes i augusti och jag får fortfarande stora hår tussar efter jag duschar. Inge kul alls. Men det brukar gå över så småningom. Kram lisa

    SvaraRadera