04 juli, 2011

Drömmar

Jag har aldrig varit en sån som drömmer,
jag har alltid sovit så djupt eller inte sovit alls så jag har
aldrig hunnit komma ihåg mina drömmar.

Men nu när jag är gravid så drömmer jag dom mest märkliga
och komiska drömmarna jag kan tänka mig.
Precis när jag vaknar så är det en smula panik som infinner sig i min
kropp, men efter ett tag, när jag har hunnit analysera mina drömmar,
så kan jag börja skratta åt dom.

Natten till idag så drömde jag att jag, Robert och Anakin (hunden)
blev jagade av jättestora grisar. När en utav grisarna höll på att bita
Anakin i foten så skulle Robert putta bort honom, då faller Anakin omkull
och jag ser en benpipa sticka ut från hans bakben.

Natten före det så drömde jag att hela golvet var täckt med jättestora
silverfiskar. När jag vaknade så var drömmen så himla verklig så jag kunde
nästan höra dom där äckliga insekterna krypa omkring på golvet.
Jag var så kissnödig så jag höll på att göra på mig, men jag trodde
i säkert en timme att min dröm var på riktigt.

Jag hoppas att det bara håller i sig så länge jag är gravid,
annars kommer jag nog bli lite smått tokig efter ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar