31 juli, 2012

Till månen och ända hem igen.



Jag tar upp dig när du är ledsen,
jag torkar dina tårar.
Jag busar med dig,
och skrattar när du själv hittar på bus.
Jag älskar när du ler och 
allra helst när du ler mot mig.
Jag pussar dig god natt och säger att jag älskar dig.

Jag kommer hålla din hand på livets krokiga vägar,
jag kommer hjälpa dig dom gånger allt känns svårt.
Jag kommer berätta hur mycket du betyder för mig,
och säga lugnande ord när allt annat gör ont.

Att just jag får vara din mamma är det bästa som hänt mig
och för mig är du den finaste på jorden.
Du har den största platsen i mitt hjärta och jag kommer
alltid att älska dig, till månen och ända hem igen.






1 kommentar:

  1. Dessa ord är så underbart sanna. Att få ett barn, hållqa det, älska det till månen och hem igen det är så stort så det förstår bara vi som är mamma och pappa. Jag har alltid känt så också för mina två barn och barnbarnen blir också speciella, och den där lilla prinsen , han har ju ett speciellt rum i vårt hjärta.Anki och Peppe <3

    SvaraRadera