08 februari, 2012

Mitt fina barn

Wille tar en liten lur.
Inlindad i sin favoritfilt och med sin snuttefilt över ansiktet.
Då sover han allra bäst, min älskade skatt.
Det blir lite grin när nappen åker ut, men han är så trött så efter en stund
när jag har varit där och petat in den, då somnar han så sött igen.
Helt otroligt vad jag tycker om dig älskade Wille.

Om 23 år kanske du själv sitter där med en bebis i din famn.
Du kommer vårda och älska det lilla knytet, offra allt och lite därtill så att ditt
älskade barn kan få en bra start i livet.

Wille, för mig kommer du alltid vara mitt barn, min lilla pojk, hur gammal du än
blir. Jag kommer alltid stå vid din sida. Stötta dig, älska dig, gå bredvid dig på
livets krokiga vägar. I medvind och i motvind. Min dörr kommer alltid vara öppen
för dig, och om du har svårt att hitta hem så kommer jag lysa din väg åt dig.

För mig betyder du livet.


2 kommentarer: