12 januari, 2012

Recept på citronfisk


Min bror ville ha receptet på citronfisk så jag slänger in det.


ca 6 pers

2 pkt djupfryst torskfilé eller annan vit fisk
6 dl vispgrädde
2-3 tomater
1 pkt fryst dill

Citronpeppar (efter smak)

Dela varje torskfilé i 4-5 bitar och släng ner dom i en kastrull.
Häll över grädde och låt koka upp. Tillsätt dillen och citronpeppar.
Hur mycket citronpeppar du ska ha väljer du själv, men jag säger bara,
när du tycker att du har haft i för mycket, ha i lite till.
Jag har i kanske en halv dl eller något sådant.
Skiva tomaterna och häll i dom i kastrullen.


Låt puttra ihop tills fisken börjar dela sig (ca 20-30min)
KLART!

Servera med potatis, sallad eller nåt annat som du tycker passar till.


1 kommentar:

  1. Detta ska Jag göra nån dag! Har inte ätit på år! :)

    SvaraRadera