13 januari, 2012

Jag saknar dig

Igår tittade jag och Robert på filmen Jag saknar dig.
Det var inte världens bästa film och skådisarna var väl sådär,
men vilken gripande historia. Jag grät och jag grät och jag grät.
Det gjorde ont i hela magen och hjärtat, så filmen lyckades
verkligen fånga mig och bara det är ett fint betyg.
Som sagt, inte så bra skådisar men jag tycker absolut att den är värd att se.


Enäggstvillingarna Cilla och Tina är så nära man kan komma varandra men samtidigt väldigt olika.
Cilla är konstnärssjälen och idealisten som går sin egen väg medan Tina är populär, pubertal och ständigt kär.
Cilla och Tina ska snart fylla 15 år men det kommer Cilla inte få vara med om, för hon kommer att dö innan dess.
Detta är historien om Tina som blir ensam kvar.
Om sorgen att förlora någon nära och skulden när något är för sent att ställa till rätta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar