06 juli, 2011

Robert

Robert, min fina pojkvän Robert.

Vi har jobbat vägg i vägg i ca 5 år.
Jag har vetat vem han har varit, mina vänner kände honom
och har gått i samma skola som honom.
Alla som jag kände, kände honom,
men för mig var han bara Robert.
Robert som jobbar vägg i vägg.

En dag förra sommaren satt jag utanför jobbet och rökte (usch för mig)
och kände mig väldigt stressad och allmänt nere.
Då skulle Robert precis börja jobbet, han hälsade på mig och jag hälsade tillbaka.
Sen sa han " Du ser ledsen ut, har det hänt något?"

Jag vet inte ens om han kommer ihåg det själv,
och det är ingenting jag har haft tanke på att berätta för honom.
Men jag kan inte komma på något finare man kan göra för någon annan,
som man knappt känner, än att fråga hur personen i fråga mår.

Det var den dagen som jag fick upp ögonen för honom,
men inte den dagen som jag föll för honom.
Det är en annan historia ..

Jag älskar dig Robert!




1 kommentar:

  1. Fina ord om grabben som vi har älskat sedan han kom till världen. Stolta har vi alltid varit över honom och han har alltid varit lyhörd och omtänksam om människor.

    SvaraRadera