18 juni, 2011

Kroppen

Jag börjar få lite ångest nu.
Jag satt och funderade på hur min kropp kommer se ut
efter att jag har fött barn.
För om jag inte var nöjd innan graviditeten så lär jag nog inte
vara det efteråt heller.

Just nu står jag stilla i vikt, men har gått upp kanske 5-7kg sen jag blev gravid
och då har jag bara kommit halvvägs. Utav dom kilorna så väger bebisen
just nu ca 250 gram. GRAM, inte kilogram utan GRAM.

Jag kanske får bröst och en mage som bara hänger och ser jätteskrynklig ut,
lår som vägrar gå tilbaka och armar där det ser ut som musklerna
har satt sig på undersidan istället.

Men jag har alltid hatat min kropp så det sitter nog mer ingrott i hjärnan
än vad egentligen vill erkänna.

Men för att ändå hylla kroppen så tycker jag att alla borde ta sig en titt på
den HÄR bloggen. Även om man är missnöjd över sig själv och sin egen kropp
såfinns det människor som älskar dig för den du är,
och dom är villiga att göra det även fast du inte älskar dig själv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar